torstai 19. maaliskuuta 2015

Silkkinen Möbius

Muistin jokin aika sitten että olen tehnyt itselleni pari vuotta sitten Möbiuksen. Etsin kaapeista, mutten löytänyt. Olen siivonnut sen hyvään talteen, en vaan nyt muista missä kyseinen talsi on. Tai voihan olla että olen antanut sen jollekin, tai myynyt. Kaikkea ei voi muistaa. :)

 
Tällä kertaa halusin Möbiuksen, joka on pienempi kuin se aiempi. Tämän ei tarvitsisi riittää hartioiden ympärille. Enemmänkin päähine-/kaulurimallinen. Langaksi löysin omista varastoista aivan ihanan pehmoista silkkiä. Samaa josta tein Arille kaulurin. Ostin sitä joskus valkoista ja mustaa. Ostohetkellä ei ollut minkäänlaista ajatusta mitä tekisin, mutta kun oli niin uskomattoman pehmoista, niin tuli halu ostaa.

Möbiuksen neulominen on aika jännää. Silmukat luodaan kierteellä olevalle, kaksinkertaiselle pyöröpuikolle. Kun silmukoita on luotu esim 150, niin neulottaessa niitä onkin 300. Ylläolevassa kuvassa olen neulonut ainoastaan muutaman kerroksen oikeaa, mutta puikon kierteestä johtuen siitä tulee tuollaista.

 
Sain vanhimman tyttäreni malliksi. Kuten huomaatte, olen saanut omankin varjoni molempiin kuviin. :)


Tämä on JyJu nro 14. Langankulutus 152 grammaa.

4 kommenttia: