keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Alusta mä kaiken alkaisin...

Joskus aloittaminen vaatii enemmän harkintaa, KyJy nro 8 kohdalla ei paljonkaan.

 
Huivia taas, mutta hieman erilaista. Neulontajälki ei ole puretusta langasta kovin tasainen, mutta uskon sen korjaantuvan kun valmiin työn kastelee ja pingottaa. Ja jos ei, niin ei. :)
 
Seuraavaksi sitten Kyjy 20. Langat Pirtin Kehräämön tummanruskea karstalanka, sekä saman paikan vaaleakirjava Villasilkkilankaa 50/50%.
 

 
Olen niin ihastunut tuohon karstalankaan. Mitään käsivoiteita ei tarvitse käyttää näitä lankoja työstäessä.
 
 
 
Olin ajatellut että koukutut lapaset riittävät hetkeksi, mutta sitten äitini sanoi että teepäs seuraaviin kiilapeukalo. Minä olen tehnyt aina sen kaikkein helpoimman, vain reikä peukalolle ja siitä sitten poimin kun aloitan peukalon. Mutta tiedättehän, äideille ei sanota ei. Aloitin ties monennetko lapaset. 
 
 
Lähikuvaa kiilasta. Kuvassa hieman väljyyttä lapasessa, yritin miesten kokoa, mutta kuvassa omassa kädessäni.

 
Täytyy sanoa että tuo peukalo on parempi. Tottakai se on, eihän se peukalo oikeasti lähde silleen lähes suoraan etusormen alta, mihin minä sen reiän aiemmin olen jättänyt.

 
Minun äitini on viisas nainen. Sekä hirmuisen rakas. Ja noiden lisäksi mestari käsitöissä. Vai mitä äiti? Luit kuitenkin. :)

Langankulutus 101 grammaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti